torsdag 19. juli 2012

SPIGO,- spis godt


Dette er mitt Bachelor prosjekt. Det handlet om barn som sliter med å få i seg middagsmat og foreldre som river seg i håret når de har brukt time etter time på å lage de lekreste middagsretter. 

Skålen legger opp til at man skal kunne dandere maten på spennende måter, og at barnet må snu på skålen for å komme til i de forskjellige rommene.   

Skålen kan tas fra hverandre og brukes på mange forskjellige måter. 

Dette er et bilde fra støpeprosessen




Her er gips-moderformene


Jeg startet hele prosjektet med å hente inspirasjon fra dyreboliger. Disse pappformene hjalp meg med å finne forskjellige størrelsesforhold å sammenligne dyreboligene opp mot. Det var først lenge etterpå at jeg fant ut at dette skulle handle om barn og mat.

Termittue fra regnskogen i amazonas, 

her begynner jeg å nærme meg en slags tredimensjonell puslespillskål.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar